GBP/JPY dan SMA 200

Posted by SuduKarat



Salam,

Nampaknya setelah percubaan untuk memecah H4 Trendline untuk Bearish Continuation sebelum ini tak berhasil dan wave (arrow biru) telah terhasil malam ini... Tahniah kepada mereka yang memerhatikan pattern tersebut petang tadi... post saya sendiri telah menemui Stoploss (SL) dan saya terpaksa beralih arah kepada position BUY... dimana penghujung trend up tersebut??? Pada SS di bawah saya telah masukkan lagi satu gambarajah yang mungkin menjadi Resistance bagi GJ setakat ini.... jika anda menyemak kembali post saya sebelum ini, jika price tidak dapat menembusi Trendline (merah) pada tf H4 Gj akan mencari resistance sekitar 165.xx- 168.xx.. Tapi sebelum itu saya ingin berkongsi dengan kewujudan SMA 200(Simple Moving Average) pada pair ini...

Jika dilihat pada gambarajah dibawah, line berwarna biru saya anggap sebagai Resistance dan SMA 200 (Merah) sebagai support.... Melalui pemerhatian saya SMA 200 menjadi support level yang amat kuat setakat ini, sebanyak 3 kali SMA 200 dicuba untuk ditembusi oleh price.... nampaknya price telah bounce pada resistance (line biru) dan mungkin kearah SMA 200 sekali lagi..... jika anda yakin bahawa SELL position already trigered TP buat masa ini adalah pada SMA 200 tersebut.... sila masukkan Stochcastic 5,3,3 (boleh download Stoch + Fisher yang saya gunakan disini ) untuk confirmation.. jika stoch anda bersilang untuk kebawah SELL dan TP pada SMA 200... tapi jika price menembusi line biru Resistance tersebut... apa tunggu lagi, BUY BUY.... ehhehe... ok setakat ni je la.... ngantuk la plak. Selamat bertrading....



GBP/JPY Updated 5 November 2008

Tahniah kepada mereka yang memerhatikan pattern yang dibincangkan malam semalam... hampir 600pip dari Resistance TL (line biru), dapat 200pip pun dah cukup ye tak... ok selamat trade.. SMA 200 H1 masih lagi menjadi support yang kuat...

Posts Relacionados:

Comente!!


By Dicas Blogger e C�digos Blog