GBP/JPY Breakout??? 31 Oktober 2008

Posted by SuduKarat




Salam,

Cuma nak berkongsi pandangan dengan pair yang satu nih.. aku panggil Geng Jahat (GJ).. pair yang selalu buat buat orang gembira dan tak lupa merana... pergerakan pip bagi pair ni sume dah tau, 2-3 kali ganda berbanding EU.... Apa yang nk dikongsi disini ialah Pattern yang sedang menunggu jawapan pada GJ sekarang, pada SS di atas terdapat 2 trendline berwarna Merah dan Biru, buat masa ini aku masih lagi mencari arah kemana GJ akan 'Breakout', ke bawah ka? ke atas ka? erm...... Semasa aku sedang menulis post ini GJ berada pada paras 159.62 yang mana sedang mencuba untuk break ke atas.. Tapi untuk masa ini aku lebih prefer GJ continue Bearish kerana, jika dilihat pada Daily Chart pair ini dalam keadaan Bearish.. apa yang menyokong lagi ramalan aku nih? setakat ini jika dilihat pada Fibonacci Retracement FR 61.80 adalah dimana GJ sepatutnya completed retracement semenjak pair ini jatuh dari 179.20 ke 139.19.... kita tunggu resultnya ya....


*Nota : Jika dalam keadaan Major Bearish pergerakan price kebawah dipanggil PROJECTION dan pergerakan price menaik (Bullish) dipanggil RETRACEMENT : begitu juga sebaliknya jika Major Bullish.

Posts Relacionados:

Comente!!


By Dicas Blogger e C�digos Blog